Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, september 09, 2004

Vroege Vogels

Vanmorgen lekker vroeg naar de wei, de dauw lag nog op het gras en de zon was nog niet warmgelopen. Blizz, de schat, stond helemaal achterin het land dus voor mij een leuke ochtend wandeling. Had ik Blizz net te pakken komt de hoofdruin van de kudde op hem afdraven. Diezelfde die vorig jaar nog hengst was en hem de sloot in joeg. Blizz gaat er dus als een speer vandoor. Kan ik weer! Nua ja.. wandelen is gezond. Eenmaal bij het hek aangekomen lekker borstelen en zadelen. Een buitenrit want wat van de week een tarining had moeten zijn werd niets en ook het longeren liep op niets uit. Dus geen sporen, gewoon lekker naar buiten. Dat ging ook goed, vaste rituelen sluipen erin. In draf over de weg even inrijden en dan klein stukje bos(je), verder in jog, de kleine crossheuveltjes over en naar het meerte. Daar was het zo heelrijk stil dat ik daar toch ben verzand in een kleine training. ik miste mijn sporen, maar kreeg hem toch goed aan het werk naar een tijdje. Mijn publiek, een vrijend stel en een man met hond op het bankje. Helaas moets ik wel even erg boos wordne op Blizz want hij vertikte het om zijn best te doen, maar daarna ging het netjes! Ik begin de bak te missen, misschien ook omdat er voor november weer een wedstrijd gepland staat....