Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, september 20, 2004

herfst

En zo val je van de nazomer in de herfst. De afgelopen mooie week heb ik ziek in huis gezeten en had Blizz dus vakantie. Volgens mij vond hij het prima, maar ik kreeg wel een knuffel toen ik hem weer zag. Een korte hobbel in de wei vertelde me dat Blizz lekker fris was onder het zadel en ik nog niet helemaal fit. Zondag voelde ik me beter en het weer was prachtig. Dus.... op naar de bak voor het echte werk! Ik had al tijden niet meer in de bak gewerkt. Eerst een stukje lopen om het staken tegen te gaan en eigenlijk is het ook goed voor de ruiter als warming-up!

Kom ik de eigenaar tegen van de tinker die ik al vanaf vorig jaar van een afstand heb zien staan. Blijkt een 2 ½ jarige zoon van O'Sullivan uit Oudega en te koop. Ik ga hem binnenkort even van dichtbij bekijken. Niet dat ik een tinkerhengst ga kopen hoor! Hij is ook nog eens behoorlijk aan de maat, nu al 1.55 minstens. pfffff.

Nu ja, na het telefoonnummer te hebben gekregen veder met Blizz. Ik denk ik stijg op bij een andere paardenwei, heeft ie afleiding. Maar het tikkende stroomapparaat zorgt voor genoeg aanleiding om te gaan staken. Dus na wat steigeractie maar weer afgestapt en voorbij het stroom apparaat ging het stukken beter.

Bak was heerlijk, mooi vlak en lekker gereden. Blizz zijn jog wordt steeds beter en ook het nageven. Ik was wel weer de linkergalop kwijt ( hij sprong weer rechts of overkruisd aan) en ook de spin was ver te zoeken. De rollback daarintegen ging na een paar keer wel lekker. Ik rvaag me af of reining wel een onderdeel is voor hem. Die slidingstop zit er niet in, hoewel hij wel gelijk stil staat zet hij naar mijn idee zijn achterhand er niet voldoende onder. En de spins ..tja, daar zal hij wel gewoon de bouw niet voor hebben en ik raak gefrustreerd omdat ik wil dat hoij het 'gewoon doet'. Dat is niet eerlijk voor mijn supertink die dus wel mooi een compliment kreeg van de man die ik eerder sprak over de tinkerhengst.

' Ik zie je wel eens bezig met al dat stoppen en draaien enzovoort en hij vind het nog leuk ook zo te zien.'

Kiek die kan ik in mijn zak steken!