Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, november 18, 2004

Lippizaners




Gisteravond naar de eerste voorstelling van de Spaanse rijschool geweest hier in Leeuwarden. Heel bijzonder en ik ben blij dat ik het gezien heb, maar het niveau viel me iets tegen. Ze liepen erg verzameld en soms onzuiver. Zelf mijn dressuur schoonzus had af en toe het gevoel van 'gooi ze eens los die knollen'

Ter vergelijking.. Anky liet in haar Grandprix kür op muziek mooie uitgestrekte gangen zien, die heb ik hier niet gezien. Toch.. al die mooie paarden en die prachtige sprongen, super. Zonder beugels uitgevoerd ook nog eens. Die mannen kunnen wel zitten hoor! De controle en precizie in de Levade was wow! En acht witte paarden in caroussel blijft je wel even bij.

De intro door het friespaardenstamboek was erg mooi. Ze lieten drie verschillende kleuren friezen zien, zwart vos en wit ( de witte liep beroerd en had geen conditie, ingevallen was ze ook, zonde!)
En de hele geschiedenis, van WOII pakpaard tot boerenknol, voor de sjees natuurlijk, onder dameszadel, zonderzadel met boer op klompen. Tweespan voor een lijken koets (Wauw!) heel mooi gedaan!.

Foto's maken mocht maar zonder flits. Natuurlijk flitste de halve zaal vrolijk door. Ik niet, dus geen goede foto's. Alleen deze van de achterwand en wat filmpjes die wel gelukt zijn. Maar mijn geheugen hefet een goede harde schijf.