Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

zaterdag, januari 15, 2005

Griezelig braaf

Naast al het scrapbooken ga ik nog wel naar Blizz hoor! Al is het maar om hem even te longeren en uit te mesten. De bak is weer bagger en van trainen komt niet veel. Wel heb ik zijn staart weer even gewassen en ook zijn sokken. Nou ja... even.. twee en een halfuur, wel inclusief uitmesten, maar toch. Wassen is veel werk.
Vandaag heb ik ook zijn oren geknipt, met een net gekochte goede orenknipschaar. En hij was zo braaf dat ik beide oren kon doen. voor de tweede had ik wle hulp in de vorm van afleiding, maar het is nog nooit eerder zo makkelijk gegegaan!
Ik wilde toch even rijden, dan maar in de blub. En Blizz was zo ontiegelijk braaf dat het met een half uurtje ook wel goed was. We hebben het eenvoudig gehouden. Vooral de van galop naar stap overgang geoefend en het sturen op 1 hand. Dat gaat steeds beter en ik krijg steeds meer vertrouwen in het sturen op zit en been! Naderhand nog even uitstappen in het land en daarnog even gejogd, dat lukt in de zware bak niet. Ook dat ging voorbeeldig.
Morgen gaan we een dagje naar de Ranch in Ee, een les samen met Loes en haar tinker Boyd. Lekker een dagje genieten van het mooie zonnige winterweer.