Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, januari 06, 2005

Balen van bak

Onze bak is niet geweldig, vaak toch net te nat en blubberig. Je kunt er wel in rijden, maar echt super is het niet. Blizz is klein, met korte pootjes, korte gangen en brede voeten. Het is dus echt ploegen voor hem. En doordat we zo dicht bij de grond zijn zitten we na het rijden onder de spetters. Nu ben ik niet bang om een beetje vies te worden, maar een halve zandbak aan je been en de klodders in je ogen is wat teveel van het goede.
Een aantal stalgenoten laden hun paarden in de trailer en gaan naar de rijvereniging waar ze een binnenbak hebben. Kunnen ze toch nog iets van goed trainen/lessen. Ze lijken ook minder last te hebben van de blubberbak, maar misschien ligt dat aan mij. Ik kan niet naar een binnenbak, geen trailer (daar is nog wel iets aan te doen) en ik ben niet lid van een rijvereniging.
Geen training dus voor wedstrijden, geen jog, geen nette stops. Nee. Balen.En het vervelende is dus dat ik voorlopig ook niet meer naar buiten wil om Blizz te 'straffen' voor zijn idiote gedrag als we alleen weggaan.

Dan toch maar doorploeteren? Ik begin echt een hekel aan de bak te krijgen. Andere stalling zoeken? Andere stalling is vaak te duur en hier staat hij goed, het is er gezellig, ze zorgen goed voor de paarden, het is weliswaar halfpension, maar het is goed toeven en als ik na de zomer terug wil komen is Blizz zijn stalletje gewoon gereserveerd.

Zucht...