Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

zondag, december 19, 2004

Kerstrit


Sommige dagen heb je mazzel.. het weer bijvoorbeeld was vandaag geweldig, zeker als je bedenkt dat het gisteren stormde en hagelde en vroor. Vandaag was het zonnig en hebben wij geen bui op ons hoofd gehad. Uitgerekend vandaag was het mooi, vandaag was namelijk de kerstrit van stal Petersburg bij Donkerbroek.

Blizzard krijgt van mij een dikke 9 voor trailer gedrag.. hij was weer als vanouds een ster! Ook het rijden ging super, een beetje hyper bij het vertrek, maar vergeleken bij de andere paarden zo mak als een lammetje. Hij stapte lekker door en kon de groep goed bijhouden. De omgeving was beeldschoon en zoals je op de foto kunt zien zelfs een beetje wit!

Petje af voor de organisatie, we kregen in de pauze een bekertje warme chocomelk ( twee zelfs) met slagroom ( oh ja!) en een stukje banketstaaf. En ook nog een chocolaatje! Voor de paarden waren er wortels en appels. Blizz was meteen verliefd op de man die ze uitdeelde. Bij de thuiskomst brandde er een lekker knapperig vuurtje in de vuurkorf en was er snert en een broodje. Emmer water en paddock voor de paarden was ook geen probleem. Kortom geweldig gastvrij en leuk georganiseerd!

Daarbij waren ook nog de meeste paarden en ruiters toepasselijk gekleed. Rode bandages, kerstmutsen, kerstdekjes en Blizz had ik lichtjes in zijn manen gedaan. Mijn kerstmuts pastte niet over de cap heen.. helaas.
Blizz had prachtige witte manen, heerlijk vind ik het als hij gewassen is!