Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, december 02, 2004

ups&downs

De ene keer vind ik dat Blizz en ik het super doen. En dan ben ik weer zo ontevreden dat ik bijna de moed opgeef. Volgens mij is dit normaal in de paardenwereld, althans dat hoop ik. Dan neem ik maar weer even een regeltje uit de desiderate ten harte:

If you compare yourself with others, you may become vain or bitter, for always there will be greater and lesser persons than yourself. Enjoy your achievements as well as your plans.

http://www.fleurdelis.com/desiderata.htm voor de hele tekst.

Ik heb hem in mijn slaapkamer hangen en er zit zoveel levenswijsheid in dat ik hem eigenlijk elke dag zou moeten lezen.
Maar gister ging het dus niet zo lekker in de bak, hij liep steeds met zijn hoofd omhoog naar dingen te kijken. ( eergister liep hij nog zo mooi aan de longe!) De jog was dan ook echt niet te vinden. Hij was wat lui voor mijn been en liep links vreselijk beroerd. Dat laatste misschien omdat hij spierpijn had van het longeren. Hij boog niet lekker in en leip zelf naar buiten toe met zijn lijf. Heel jammer want de bak was eindelijk weer eens goed begaanbaar.
Ook lukt het compliment en het liggen op commando maar niet in de vrijheidsdressuur. Heel frustrerend, want hij snapt gewoon niet wat ik bedoel. Het doekje oprapen en zwaaien gaat daarintegen steeds beter!

Vandaag doen we nog een poging met rijden, als de bak tenminste nog lekker is. Misschien was het gewoon te vroeg in de ochtend voor hem gister en loopt hij vandaag beter... ik hoop het...