Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, mei 09, 2005

Hij staat al weer een week in het gras en we hebben ook al weer wat ritjes gemaakt. ik kan me herinnneren dat het vorig jaar ook zo begon.. de maand april was wisselvallig maar had een aantal stralende en warme weken en op het moment dat de paarden het land ingingen sloeg het om.. regen en kou. In de week dat hij dus in Eernewoude staat heb ik drie buitenritten gemaakt die allemaal vrij goed gingen wat staken betreft. Goed, wel wat nerveus gepriegel en gedraal maar verder ging het prima.
Ook vandaag niet te klagen, hoewel de pony's het gepresteerd hebben om de draden te slopen en twee paaltjes uit de grond te rukken. Blizz leek in eerste instantie niet zoveel zin te hebben, maar gewapend met clicker en wortels zijn we op pad gegaan en hebben we een lekkere rit gemaakt door het mooie maar wisselende landschap. De zon ging aan en weer uit en weer aan en het laatste stukje werd het wel erg donker en ging het behoorlijk waaien. Even later kon je de bui gewoon aan zien komen. Gellukkig had ik mijn lange aussie jas aan en met alles dichtgeknoopt ben ik doorgereden. Blizz liep lekker met zijn neus over de klinkers om zo de regen wat te vermijden, want hij wilde maar wat graag terug naar huis.

Eenmaal terug was het al weer droog en kon ik mijn zadel weer achterin de veel te kleine en niet georganiseerde auto gooien. Blizz kreeg een handje brok ( ondanks dat hij alweer een grasbuik krijgt) en we hebben nog even het knielen geoefend. Die ging goed!

Ik ben nog even lekker bij hem blijven staan, wat krabbelen en kroelen en genieten van het zonnetje dat zich alweer liet zien. Als het aan het eind van de week echt mooi weer wordt is het helemaal genieten!