Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, april 18, 2005

Tinkerzondag

Wat een heerlijke zondag. Lekker uitslapen en wat in huis rond keutelen en dan 'smiddags naar Blizz waar ik met tinkergenoten had afgesproken. Blizz was super braaf natuurlijk ( dan wel) en na een uurtje Blizzen zijn we naar Ee gegaan om nog even met hun tinekrruin Gipsy te spelen. Wat eenverschil! Gypsy is in de eerste plaats iets groter dan Blizz ( iets maar, een centimeter of 20!) Hij is bruin bont ( driekleur) maar even knuffelig! En dan rijden, wat een heerlijke jog heeft hij zeg! Dat zit echt als een huis. *zucht* Kreeg ik maar zo een jog uit mijn blizzardtje. Echt een heel leuk paard die Gypsy.

Uiteindelijk waren we pas tegen zessen weer vertrokken uit Ee ( de plakfactor heeft zijn werk weer gedaan) en na Blizzard en zijn vriendinnetje Nicky weer binnen te hebben gezet kon ik nara huis om te eten. Het weer was heerlijk, de zon had zich wat meer mogen laten zien, maar ik kwam helemaal met een rozig gevoel thuis.

Ook vandaag was de zon ver te zoeken en ik heb zelfs een bui op mijn koppie gekregen. Vandaag hadden we een lol met je knol dagje en heb ik ring gestoken. Lekker riddertje spelen met een lans en een paal en wat ringetjes. Een stalgenoot kreeg haar hengst niet zover om te gaan ringsteken, maar die heeft even op Blizz een poging gedaan terwijl ik op haar paard rondhipte. Dat is wel weer even wat anders! Smal en hipperig, je moet je benen aanleggen om hem langzamer te laten gaan en zelf bij stilstaan moet je je kuiten aandrukken. Heel vreemd, net zoiets als gaspedaal indrukken om te remmen. Daarintegen had zij ruzie met mijn teugels en moeite met het sturen met 1 hand op mijn Blizzard. Het is maar net wat je gewend bent. Ik vind mezelf in elk geval weer heel dapper dat ik op verschillende paardjes heb gereden, vooral op een welsharabier klophengst met dressuurzadel!

Inmiddels komt een waterig zonnetje door en ik hoop morgen op mijn tweede vrijde dag nog wat meer zon en mooi weer te krijgen.