Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

zondag, maart 27, 2005

Monty, ouderdom, bitloos, steen en tijd

Veel te vertellen en weinig tijd, en dan ook nog eens een uur kwijtraken aan de zomertijd! Snel beginnen met vertellen dan maar!

Monty Roberts:
daar zijn we gister heen geweest, helemaal naar Den Bosch, de brabanthallen. Maar het was zeker de moeite waard. Het was in de eerste plaats erg gezellig om er met een groep paardenliefhebbers op uit te zijn. Daarnaast was het super om 'mister Roberts' (70) bezig te zien en te horen. heel veel geduld en plezier in wat hij doet. Hij 'behandelde' vier paarden en allemaal gaven ze hun vertrouwen aan de man. Super! 3000 mensen hingen aan zijn lippen en na vandaag zijn 6000 paardenmensen misschien wat wijzer en gaan ze op deze manier met hun paard bezig!
Ik heb lekker een handtekening gehaald, vraag me niet waarom, ik wilde geloof ik een praatje maken en hem even van dichtbij zien.

Vandaag dus wat laat op, we waren pas om 2.00 's nachts thuis, en toen werd ik gebeld over de oude Marengo (32) die nu toch wel erg moeizaam liep, zeg maar niet liep, juist als het vrouwtje op vakantie is in Schotland. De dierenarts erbij, pijnstillers, en hopen dat hij het pijnloos red tot woensdag, want dan is vrouwtje er weer.

Dus extra laat bij Blizz. Wel lekker rustig aan gedaan en langzaam klaargemaakt voor het bezoek om 14.00, Maaike en dochter die net tinker Gipsy hebben gekocht van de Sandy Road Ranch. (Maaike was ook mee naar Monty.) Ik had ze uitgenodigd om even kennis te maken met Blizz en de verschillen in rijden. Voor mij ook heel leerzaam en leuk om te zien. Dat was maar kort, want ik heb een stalgenootje geholpen om naar Monty Roberts te kunnen en moest dus om drie uur even heen en weer naar Leeuwarden.

Daarna weer terug naar Blizz en zelf nog even rijden. Het joggen ging al stukken beter en geinspireerd door gisteravond heb ik besloten het bitloos rijden weer even op te pakken. ik heb mijn mecate aan het touwhalster bevestigd en zo wat gereden. Alle tempi liggen wel wat hoger, maar al met al ging het goed, zelfs lichtjes nageven! We hebben zo wat gereden en zijn door het hek gegaan ( bitloos én op 1 hand) en toen bij de grote steen ben ik afgestegen. Ik had mijn clicker in mijn zak en vond het een goed moment om nog even het staan op het blok (steen) te oefenen. De eerste aanwijzing verliep wat moeizaam, maar hij herinnnerde zich al snel wat de bedoeling was en stond lekker eigenwijs zijn verdiende snoepje te peuzelen op de steen. Toen weer opgestegen om het op blok staan onder zadel te proberen. dat is gelijk heel anders en kreeg ik laatst op een strobaal niet voorelkaar. Nu maar weer proberen en na een tijdje heb ik enthousiast 1 been op de steen beloont. Even een bitloos blokje om het bejaardentehuis en weer terug naar de steen. Proberen en proberen en doorzetten en JAAAA hij staat op de steen onder zadel! Hoera hoera hoezee hoezee, bijna vergeten mijn clicker te gebruiken!

Het gaat echt heel lekker de laatste tijd! Het wordt nog wel eens wat met ons. Ik besteed er dan ook veel tijd aan momenteel en vind het heerlijk. Morgen hoop ik ook wat verloren minuutjes te vinden. Ik moet namelijk op Blizzards vriendinnetje Nicky passen, op de paarden van de vriendin die in Schotland zit, naar mijn schoonzus haar verjaardag ( kunnen even babbelen over wat zij van Monty vond) en dus wat tijd aan de Blizz besteden..

En ergens zou ik ook nog, de ramen moeten lappen, het gasfornuis poetsen, de douche dweilen, het bed opmaken, de was opruimen, de kaatenbak verschonen, de achtertuin lente klaar maken, een nieuwe website maken, een ridderpak naaien, een boek lezen, de nieuwste bit lezen.. zucht.

Ik begin maar met het bed opmaken, dan kan ik in elk geval slapen!