Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

vrijdag, maart 18, 2005

Appél

Ik heb dus bij Natalie P. iets gezien wat zij appél noemde. het paard naar je toe roepen. de parden daar doen dan vrolijk in draf, iets wat ik van Blizz niet kan verwachten. Het lijkt op een join-up, je neemt een niet dominante houding aan en nodigt het paard uit. Zij doen dat door te bukken. Ik ben dus met klikker en zweep de bak ingegaan ( en een zak vol brokjes). Paardje opjagen(wegjagen) en bukken wachten tot hij komt, klikken als hij er is en brokje. Dit heb ik een paar keer herhaalt en waarachtig ging het steeds vlotter. Die pony doet echt alles voor een brokje!

Uiteindelijk kon ik hem wegsturen in galop en terwijl hij bij mij vandaan galoppeerde terug roepen, hij draaide dan in draf en kwam in stap naar me toe!

Wie weet ooit komt de dag dat hij bij het horen van zijn naam in galop op me af komt rennen... zou je denken?