Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, maart 17, 2005

Kunstjes

Het gaat lekker..

Het is lekker weer..
De bak is lekker droog..
Blizz is lekker fris..

We zijn lekker bezig met rijden, nog even snel wat trainen voor de wedstrijd. Gister was het heerlijk warm en Blizz zweette zich ook te pletter, conditie is ver te zoeken dan. Maar het rijden ging lekker. De jog ging ook goed, vandaag was die weer ver te zoeken en Blizz draafde lekker lustig door. Ik kan alleen maar lichtrijden en hopen dat hij zondag op de wedstrijd wat lui is.

We zijn ook goed op weg het het knielen en de andere `kunstjes`gaan ook leuk. Ik heb een heleboel kleine dingetjes opgepikt van de demo afgelopen zaterdag en pas ze toe. Ook heb ik een clicker gekocht en ben daarmee bezig. Ik ben daar nog wat onzeker over en aan het experimenteren wanneer precies te klikken. Zeker in combinatie met het knielen is het wat lastig. De spaanse pas gaat netjes en het buigen ook, knielen begint te komen en hopelijk daarna ooit het liggen op commando. Zakdoekje oppakken en zwaaien hebben we nog niet gedaan, maar dat lijkt er ook wel goed in te zitten. Staan op blok is geen probleem. Het gaat nog leuk worden! Onder zadel spaanse pas gaat, maar daar ligt nog wat werk, zeker voorwaartse pas, misschien met clicker? het steigeren ging vandaag grandioos! Hij had er zin in. En dan staan onder zadel.. of op het zadel eigenlijk...

Staan gaat ook steeds beter, mijn evenwicht en leningheid gaan voorruit en durf misschien ook meer. Vandaag zelfs even met vaandel gestaan, heel spannend, zeker als het hard waait. Dat staat toch echt wel wiebelig!

Vandaag wat met vaandel gereden en dat ging ook heerlijk. Ik merk zeker dat hij beter bestuurbaar is geworden op been en op 1 hand. We hebben hele nette oefeningen gedaan in alle gangen. Leuk!
Allemaal goed nieuws dus!