Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

dinsdag, maart 01, 2005

2 maart 2001

Drie jaar geleden omstreeks deze tijd ging ik een slapeloze nacht tegemoet. Ik zou die volgende dag namelijk mijn pony krijgen. Ik had stalling geregeld in Damwoude bij een particulier die wel een extra box had. Ik had enorm getwijfeld en probeerde me voor te stellen hoe het zou zijn een eigen pony te hebben. Dat was te moeilijk. Ik droomde van een kameraad en vriend om kunstjes te leren, om mee te knuffelen, om buitenritten mee te delen. ( Ik kreeg veel meer dan dat) Het was zo spannend.... ik had nog nooit een eigen paard gehad en het was al weer 10 jaar geleden dat ik een verzorgpaard had. Wat heb ik veel geleerd in de afgelopen drie jaar! En zelf dan nog lang niet alles.

Aaaahhh herinneringen, ik weet nog goed die eerste dag dat ik zei: ' ik neem de pony mee uit wandelen hoor.' Alsof ik toestemming moest vragen. Ik weet nog dat vrienden zeiden:' Weet je het zeker, is veel verantwoordleijkheid, moet je elke dag heen hoor!' Dat deed me ook wel even slikken... maar ik ben geweest... bijna elke dag, soms wel eens twee keer op een dag.

Hij is nu een deel van mijn leven geworden, mijn kind, mijn mannetje, mijn held op sokken, mijn bonte knuffelbeer, mijn gelukzaligheid.

Voor hem is morgen gewoon een dag waarop hij zonder reden een extra hapje biks krijgt..