Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, februari 07, 2005

Praktijk



En zo zie je maar weer dat het zonder instructie weer veel moeilijker is!

Het is me in elk geval gelukt kalm te blijven en niet boos op Blizz te worden en we hebben zeker onze momenten gehad. Ook heeft hij weer eens ouderwets gewerkt, want hij was bezweet!

Het nageven ging lekker, dat ging niet minder dan op de les, maar het buigen op de voltes wilde echt niet lukken. Ik heb heel goed gelet op mijn zit en sturen met mijn benen, maar het wilde niet lukken. Hij viel naar binnen en een halve volte later naar buiten. Jammer. Ik heb dat laten liggen, gaan we een andere keer mee verder.

Het joggen wilde ook niet zo lukken, de rem was een beetje weg, en waar we bij de les in de kleine binnenbak gister nog steun hadden aan de omheining was die hier in de grote bak veel verder te zoeken. Hij was wat bevroren vandaag en het goede stuk ligt prcies in het midden natuurlijk. Wel een goede oefening. Het loslaten ging al wat beter, hoewel ik mezelf wel een paar keer op vasthouden betrapte. Wat is veel minder goed kon voelen was wanneer hij 'uitelkaar' viel of zijn neus naar voren drukte. Ik geloof dat ik wel de goede momenten heb gekozen, maar ook dat was gister met de bevestiging van een instructeur ook makkelijker. Niet alleen de paarden hebben bevestiging nodig bij het rijden!

Galop hebben we het maar niet over.. die ging helemaal niet lekker. hij was niet vooruit te branden, waarschijnlijk baalde hij dta hij moest werken, of had hij nog wat spierpijn van gister.

Naast al dat rijden heb ik ook een boel mooie plaatjes kunnen schieten vandaag. Het weer was mooi en Blizz deed een paar keer zijn oren netjes naar voren!