Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

dinsdag, januari 25, 2005

Wat als je auto niet start..

Ik zou...

vanmorgen uurtje of negen naar Blizz, uitmesten en flink laten lopen aan de longe om toch iets van conditie te houden, dus ik was blij dat de zon scheen. Dan vanmiddag werken en vanavond óf lekker op de bank óf dat retro westernshirt inelkaar naaien.

Maar....

de auto wilde niet starten, die had het te koud ofzo en sloeg niet aan. Dus ik maar al mopperend naar binnen, gelijk maar even een beetje opgeruimd en maar aan de shirt gewerkt. Dat is in elk geval lekker opgeschoten. Na werk een eenvoudig soepje en stukje vlees zodat ik op tijd naar Blizz kon nog. Gelukkig startte de auto nu wel (wie snapt dat nou?) en was ik rond half zeven bij Blizz. Lekker uitmesten en borstelen, oortjes nog wat uitgeknipt en aan de longe. De bakverlichting vind ik altijd vervelend tijdens longeren omdat je dan zulk raar licht hebt. Maar het is beter dan niets! Blizz was braaf en langzaam begonnen er vlokjes te dwarrelen, heel gezellig een beetje sneeuw erbij. Ik wordt altijd zo blij van sneeuw!
Ik meel met mensen in Amerika en die hebben dus pakken met sneeuw, zoveel dat er bijna geen doorkomen aan is, die vervloeken het witte spul. Snap je dat?
Na het longeren even losgelaten en op hem gaan zitten na het rollen. nog wat zonder zadel en hoofdstel op hem gereden .. ( langs het hek heen en weer dus) en gehangen terwijl het sneeuwde. Heerlijk....genieten is dat, ook al had ik een natte broekspijp.

Eigenlijk moet ik de auto bedanken dus... als die was gestart had ik de sneeuw niet gehad en was het shirt niet verder gekomen vandaag ( naaien wil nu eenmaal beter overdag).

dus.. bedankt auto, maar morgenmiddag wel weer gewoon in 1 keer starten hoor!