Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, januari 17, 2005

Les



Het was alweer een maand geleden sinds ik de laatste les heb gehad van Aafke. Dus een dagje Ranch in Ee afgesproken, vervoer geregeld, Loes en Boyd ook heen, mooi weer geregeld. Ik kon alleen niet zorgen voor een ontdooide bak, maar dat gaf niets, hij was heel goed begaanbaar.
We hadden les van Corrie, die straalt altijd zoveel geduld uit dat ik zelf ook wat ontspan, en daardoor ging het wel lekker. Zeker met twee handjes aan de teugel. toch heb ik ook op 1 hand gereden om het moeilijk te maken en het nageven is dan toch een stuk lastiger. Toch als ik de filmpjes terug kijk gaat het helemaal niet slecht. Weer wat tips gehad en weer dingen waar ik om moet blijven denken.. het langmaken bij het wegrijden bijvoorbeeld en mijn handen bij mijn heupen. Loslaten als het goed gaat en niets vragen als het goed gaat. Allemaal kleine dingetjes die erin sluipen als je alleen rijdt.
Grote tip was het bumpen bij de galop, gewoon je bene laten zwabberen en je bunpt al, blijkt ineens dat Blizz netjes begint na te geven in de galop.

Naderhand nog even een klein blokje om geweest met Loes. gezellig, koud, maar gezellig zoals altijd. Wat een heerlijke zondag. De foto heb ik gekozen omdat zijn behang daar zo mooi in de wind zwaait. Als je op de titel van vandaag klikt krijg je meer foto's te zien.