Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, februari 14, 2005

Bye Bye Bakje

Zoveel mazzel als ik heb bij het kopen van een paard, zoveel pech heb ik bij het kopen van een auto.... Helaas.. mijn ford courier met leuke tinker sticker loopt op zijn laatste wielen. De chassis balk is verrot, helemaal door. Daarnaast is zijn acuu niet meer jevanhet, zijn V snaar versleten, de remmerij ook niet meer fris, de uitlaat is een quilt van lasnaden. Hij zou dus wel te redden zijn, maar ik ga hem uit zijn lijden verlossen. Vandaag heb ik de knoop door gehakt en met pijn in mijn hart een Renault Clio gekocht. Een saai, oerdegelijk zwart ding zonder de zee van ruimte achterin. Hopelijk helpt het als ik een nieuwe sticker maak en het Blizzard beeldje op het dashboard zet. Misschien moet ik wat haar en zand en modder van mijn automatjes meenemen en alvast in de renault strooien.

*zucht*

Het is maar beter zo denk ik. het grijs kenteken verdwijtn, hij werd te duur. Diesel is niet echt milieuvriendelijk ( kan ik niet beter fietsen?) En mijn zadel past ook wel in de renault, als ik de achterbank weg klap. Maar het is geen rijdende zadelkamer meer waar alles in past en de hoofdstelletjes netjes aan knopjes hangen. Laat staan dat ik er in kan slapen als ik een lange reis maak! Het is niet anders, ik zal moeten loslaten. Het is maar een auto! Een ding van blik en ijzer. Het zal geen druppel olie huilen of nog even zwaaien met zijn ruitenwissers. Dus dagdag piepende V-snaar... dagdag niet willen starten als het koud is... dagdag ik kan niet harder dan 110 met tegenwind. En hallo, Renault Clio!