Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

zondag, maart 20, 2005

Wedstrijd dag

De ochtend begon goed, ook al was het kwart voor zeven, de zon begon op te komen en de lucht leek blauw te worden. Dat doet mijn huneur altijd goed! Stralend stodn ik op en omdat ik de meeste spullen al klaar had staan was ik ook zo op weg naar stal.

Daar aangekomen natuurlijk eerst Blizz goedemorgen gewenst en 'ontbijt op bed' gegeven. Terwijl hij stond te kauwen kon ik mooi, gewapend met een thermos warm water, de deken eraf halen en de vlekken van de nacht verwijderen.... dat was snel klaar want hij was SCHOON! Helemaal geen enkele vlek! Ik was zo blij met mijn menneke. Dus spullen pakken, zweetdeken op en hup op de trailer en op weg.

We kwamen mooi op tijd aan en groeten iedereen, alleen kom ik erachter dat ik de papieren vergeten was ( paspoort) AI! Gelukkig mocht ik wel inschrijven, het startnummer was voldoende. Ook vielen de inschrijf kosten mee. Lekker begin!

Een lekkere druppel Bach rescue remedy voor Bliz en mezelf om de zenuwen te bedaren en aan het werk!
Het inrijden ging minder. Blizz was behoorlijk fris en ik heb flink doorgepakt om hem wat rustiger te krijgen. Daar mee dus helemaal nog niet naar de pattern gekeken en voordat ik het wist komt een vriendin aan rennen 'parcour verkennen!' Was ik nog net op tijd om even het pattern te scannen en door de bak te lopen. pfff ( nog bedankt Loes!)

Het was geen moeilijke proef, maar pittig door zijn eenvoud. Zo heb ik ze graag eerlijk gezegd, dan kun je je concentreren op de details. Het begin in stap over de brug, een jog over ( die veeeeel beter had gekund, maar blizz was niet op de balkjes aan het letten) dan een slalom in jog die ik wel heel netjes vond gaan al zeg ik het zelf. Ik heb hem daar wel echt moeten ríjden, maar hij deed het braaf. Toen het hek... ik reed op twee handen en moest dus naar 1. Ik weet heel goed hoe dat moet maar liep toch te stuntelen. Ik pakte de teugel rechts en dan zou ik dus met links over het paard heen het hek moeten doen, dat gaat niet dus snel handje overpakt en toch maar met rechts het hek open doen. Ik heb toen even getwijfeld hoe ik het hek ook al weer moest doen ( was het even kwijt) maar heb dat stukje verder heel netjes afgemaakt. ( Blizz was super daar, al die keren oefenen bij het hek van stal hebben echt geholpen). Daarna kwam een stuk side-passes over een L vorm waar we helaas wel watpuntjes verloren door aantikken en daarna de L achterwaarts waar we ook aantik foutjes maakten en zelf een been over een balk, erg jammer maar mijn fout, ik wilde in 1 keer het bochtje achteruit maken en had beter even kunnen stoppen. Een les voor de volgende keer.

Resultaat: 2e van de 5

Het volgende onderdeel was de pleasure en ik wist dat Blizz niet echt in de stemming was voor een goede jog. Ik zou op 1 hand rijden en heb dat gedaan ook. Met acht paarden de bak in waarvan 2 tinkers, dat viel niet mee, sommige paarden hadden hetzelfde tempo en de draaiden steeds om elkaar heen met de verschillende gangen. Ook werd er extended jog gevraagd, iets nieuws maar ik was iets voorbereid en hoewel het volgens mij niet het ideaalbeeld is wat we reden deed Blizz wel netjes wat hem gevraagd werd. De galop ging super, hij sprong goed aan en hoewel hij op een gegeven moment terug viel in draf pakte hij het snel weer op. voor mij was het een chaotische pleasure en ik heb het vreselijk druk gehad met het terug rijden van mijn anders zo luie paardje. De jury zag het anders:

Resultaat: 2e van de 8

Ik ben erg tevreden en heb het naar mijn zin gehad. De jury was weer Chris Knol, een strenge, maar rechtvaardige jury. Hij gaf bij de trail het commentaar dat ik moest letten op de balkjes, die hebben me punten gekost en bij de pleasure zei hij iets in de trand van je hebt een lastig paard, maar goed gereden. Precies het gevoel wat ik had!

De resultaten kun je hier bekijken: http://www.silver-ranch.com/
en ik wil hierbij even mijn 'posse' bedanken:
Henny de chauffeuse,
Berend de camera man,
Loes, hoofdsteldraagster en hardloopster,
Daan, uitstapmeisje
en Ro ehhh die zag dat we vooruit zijn gegaan sinds hij ons voor het laatst zag!

Blizz staat nu lekker bedekt door een laagje zand gras te knagen op de wei. Hij mag weer lekker vies worden! Foto's zullen volgen!