Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

vrijdag, maart 25, 2005

Knielen

En alweer bijna een week voorbij, en wat voor een week! Vorige maand stonden we in de sneeuw met een temperatuur van bijna -20 en gister was het bijna +20! Ik geniet er wel van hoor, lekker droog en zonnig. De regen die viel, viel 's nachts en de bak is super begaanbaar momenteel.

Blizz ziet er top uit, maar verhaart als een idioot en zweet dus ook best erg omdat hij de temeratuur wisseling niet zo snel kan bijhouden. Hij is fris in het rijden en zal dus ook wel de lente in zijn koppie hebben. Hij heeft alweer een paar dagen op het land gestaan en gras gegeten. Vind ie heerlijk! Maar dan aan het eind van de dag de stal weer in heeft hij geen problemen mee.

Het oefenen met knielen gaat goed! Er lijken kwartjes te vallen en hij blijft al wat langer op zijn knie zitten. Maar hij stopt ook zijn hoofd tussen zijn benen en leunt volgens mij ook op zijn hoofd. Wat zijn die paarden dan eigenlijk soepel! Ik heb de clicker even achterwege gelaten bij het knielen zodat ik het snoepje laag kan geven en hem dus langer op zijn knie kan laten zitten. De clicker gebruik ik nog wel voor de andere dingen en dat lijkt wel te werken. Ook het appel werkt nog steeds en is een openbaring voor mij.

Morgen ga ik met een groepje naar Den Bosch naar Monty Roberts. Ik ben heel benieuwd naar hoe dat gaat zijn. Er zijn vast massa's mensen ( denk Spaanse Rijschool in het FEC) en een hele boel veel te dure dingen te koop. Ik hoop dat ik daartussen ergens een 'spirituele' en intellectuele ervaring op kan doen m.b.t. onze geliefde viervoeter, het paard.
We zullen zien...

Voor vanmiddag heb ik een wedstrijdje georganiseerd op stal, leek me wel leuk, maar er komt best nog wat bij kijken. Ik hoop op een gezellige middag en kan geen reden bedenken waarom het niet zo zou zijn. Er zijn paarden, prijzen en taart. Kan niet missen toch?