Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

dinsdag, april 12, 2005

Hoe gaat het nu....

Wat hebben we eigenlijk gedaan de afgelopen week? De tijd is voorbij gevlogen, de ene dag naadloos in de andere overgegaan. Op werk is het druk, thuis gaat het zijn gebruikelijke chaotische gangetje. Ik ben bezig met een ridderpak te maken voor een tinkercollega. Heel erg leuk. Ook zou ik nog een set teugels maken voor iemand. Die heb ik voor Azië geveild op een bekend paardenforum. Deze laatste projecten allemaal op mijn nieuwe oude naaimachine. Het trouwe antiekje heeft het helaas begeven. Het kostuum voor de show in Ee heb ik nog op de oude gemaakt en de laatste steken met de hand hahaha!

De show.. nog zoiets. waar vind je de tijd om samen te oefenen. Blizz staat ten oosten van de stad en Boyd ten noorden, valt nog niet mee. Maar aan alles is een mouw te passen en we gaan gewoon met 1 paard oefenen en de ander op de grond ernaast.
Ik heb vandaag de proef met alleen Blizz doorgereden en dat ging goed. Het wordt een kort maar krachtig showtje en volgens mij heeeeeel gezellig!

Wedstrijden zijn spaarzaam, er was er één in Zeijen, maar dat was me iets te ver weg, bovendien weer een C-show. In Oosterwolde zie ik nog geen nieuwe WRAN wedstrijd gepland. Jammer, ik had er graag nog 1 gereden nu we nog op een stal staan met bak en stromend ( koud) water.
Want na de show in Ee gaan we naar de wei! Dat is 30 april al. Over drie luttele weken.

Net nu ik dacht een leuk showpaard te hebben geeft blizz de brui aan de buiging en het knielen. Hij volgt mijn hand niet meer, vertikt het zijn hoofd tussen zijn benen te doen voor een brokje. Dus.. even maar niet meer doen denk ik en lekkerdere snoepjes halen (wortel). en dan maar weer eens proberen. Misschien ben ik te snel gegaan, het ging zo lekker met het knielen. Spaanse pas gaat redelijk, Blizz is daar niet meer zo enthousiast mee helaas. En hoe slecht het buigen en knielen ook gaat, het staan op blok gaat grandioos!

In het weekend een buitenritje gemaakt en ondertussen uit gegeken naar obstakels waar we op zouden kunnen staan. Een bankje in het park wilde Blizz wel zijn been opzetten maar hij durfde niet te gaan staan. Dat heb ik dan ook niet gevraagd. De steen bij de stal is geen probleem meer, die ziet ie al aankomen en staat erop voordat ik er erg in heb. Wel kwamen we tijdens de buitenrit langs een speeltuintje met wat bielzen. De lage blies was geen probleem, stapte hij zo op. De hoge was behoorlijk hoog, maar nadat ik afgestapt was om ernaast nog eens te proberen, kon ik zo zijn voet goed zetten en stond hij erop! Brave jongen! die was echt hoog voor zijn korte pootjes, hij kwam er maar moeizaam af.

Ook in het weekend ben ik even naar de Ranch geweest, daar heb ik op een vijfjarige tinker mogen rijden, Freckles. Leuk paard, smaller en groter en jonger en vlotter. Dat is wel even wennen en het viel me niet mee vertrouwen te steken in een paard wat je onder het zadel niet kent. De eigenaresse had wat ( klassieke tinker-) problemen met de galop, hij gaat snel en ineens de bocht om. ik voelde idd dat hij moeite had met balans in de bochten en op de rechte stukken spurt hij als een idioot weg, als je hem dan terug neemt valt ie in draf ( zo een hele snelle beroerde draf) Maar na een paar keer proberen kregen zowel ik als de eigenaresse een heel rondje galop uit de pony!
Heerlijk om zo weer even terug bij af rijden en realiseren dat we een behoorlijk eind zijn gekomen, mijn Blizz en ik. Freckles is een lieve pony die zeker zijn best doet, en reageert op de beloning, die komt er wel!

Dus zo gaat het nu en zo zal het voorlopig blijven gaan hoop ik.