Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

vrijdag, april 01, 2005

Zomaar een dag

De kat ( Stoer) ligt bij mijn voeten, mijn voeten zijn te warm, ik worstel mijn sokken uit en probeer de kat niet te verstoren. De kat rekt zich uit en gaapt en krult zich weer op. Mijn wekker schalt een liedje, ik druk op de snooze knop en doe mijn ogen dicht. Mijn wekker schalt een liedje, ik druk op de snooze knop en doe mijn ogen dicht. Mijn wekker schalt een liedje, ik druk op de snooze knop en doe mijn ogen dicht. Mijn wekker schalt een liedje, ik druk op de snooze knop en doe mijn ogen dicht. Mijn wekker schalt een liedje, ik druk op de snooze knop en doe mijn ogen dicht. Ineens is het bijna acht uur en maak ik me los uit de warme dekens. Stoer weet nu ook dat het `meenis` is en staat al bij de kamerdeur voordat ik er ben. Miauw! Ik wil.. eten, kattebak, naar buiten? Het normale ochtend ritueel met gebakken ei voor de tv, een glas water, aankleden, tanden poetsen, nog een keer naar de wc, katten willen ondertussen naar binnen en naar buiten en uiteindelijk kom ik in de auto terecht. Op weg naar mijn paard, nog meer radio, dit keer zonder snooze knopje. Verkeer 50, 80, 70, 100, 70, 100, 70, 100, 70, 50 en parkeren. Stilte, rust, hinnikende paardjes ( wij willen hooi!) en Blizzard!

Mmm warme vacht, de geur van mijn pony even een knuffel, hij zoekt naar eten in mijn zakken, natuurlijk. Zijn halster om en naar de wei. Het is nog behoorlijk fris buiten, een graad of 5, er lopen wat raven over het pad, de ene heeft een flink aantal strootjes in zijn snavel, ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje is, raven zien er voor mij altijd mannelijk uit. Pracht beesten vind ik het, dat zwart zoveel kleur kan hebben.

Blizz en ik lopen, het touw losjes in mijn zak gestoken is eigenlijk overbodig, onze schaduwen lopen voor ons uit over het hobbelige land. Bij de wei haal ik het halster van zijn hoofd en hij gaat vredig staan grazen.

Sommige dagen heb ik niet meer nodig dan dit. de rest van de dag is werk en boodschappen en koken en misschien nog wat achter de computer en televisie. Een goed begin...is een halve dag.