Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, mei 12, 2005

Arme arme Blizzard, hij wordt vadsig. Ja dat doet gras met een tinker, hoe veel je ook gaat rijden. Okee dat was schertsend, maar wat wel zielig is zijn de korsten op zijn neus. Ik weet niet hoe het kan, de zon heeft vrijwel niet geschenen de eerste weide weken, maar toch heeft hij rode korsten op zijn neus. Ik heb er al wat babyzonnebrand op gesmeerd, maar dat lijkt zinloos. Ik denk dat ik met uierzalf in de weer moet. Misschien door de wrijving met het natte gras en een gevoelig huidje? Arme arme Blizz.

Het rijden gaat prima, geen klachten eigenlijk, de braaf, clicker,wortel, benadering lijkt te werken. Hij heeft weliswaar zijn momenten waarbij hij zich aansteld als een arabier omdat een graspol eng is, maar al met al heeft hij wel zin in een ritje. Ook de moeilijke kant op. Of dit nu ligt aan de clicker training of de siutatie op het land of zijn betere conditie of mijn rijkunsten? Waarschijnlijk een combinatie van dat alles. Hoe dan ook, ik vind het heerlijk.
Gister hebben we wat in de bak gewerkt, oef wat is hij dan lui! Hij is een heel ander paard in de bak dan buiten. Zo ken ik er wel meer.

En vanmorgen een buitenrit gemaakt, wat meer gestapt want hij was kijkerig en schrikkerig. Heerlijk genoten van de natuur en stilte en zon.
Het wordt tijd dat ik weer eens wat digitale plaatjes ga nemen..