Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

vrijdag, oktober 01, 2004

Geluiden van de herfst

De herfst is al een paar dagen bezig, maar vandaag viel het me echt op hoe stil het in de wei is. Ik hoorde alleen het geritsel van de wind in de halfverdorde bladeren aan de bomen. Ik dacht wat ritselt er toch zo, maar dat was ook het enige wat ik hoorde naast het gesmak van de paarden.

Blizz is behoorlijk onuitstaanbaar bij vlagen. Vandaag weer ruzie met hem gehad omdat hij niet bij de wei weg wilde rijden, gepaard met veel gesteiger en gedraai. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven en heb hem maar heen en weer laten galopperen en draaien en weer galopperen en ineens ga hij toe en konden we een normale buitenrit maken! Gek beest!

We zijn een heerlijk blokje om geweest en hebben wat sprongetjes onderweg genomen over takken. Ik heb er 1 zelf neergelegd en een andere lag er al. Ik vind zo een sprongetje tussen door leuker dan springen in de bak, dat vind ik best eng. Maar zo open en bloot in de natuur draai ik mijn hand er niet voor om.

Hoewel ik het rustig heb gehouden had Blizz zich zo opgewonden dat hij behoorlijk nat was en we een flink stuk moesten stappen, terwijl Blizz stiekem steeds in jog wilde. De rem? Die waren we wel een beetje kwijt, zeker in de galop. Ik denk dat het aan het jaargetijde ligt, het is weer wat koeler en hij krijgt meer energie. Misschein is dit zijn ideale temperatuur of zo?

En zo zijn we weer terug bij het weer. Doe mij maar lekker een graad of 18 met een waterig zonnetje en de kleuren van de herfst. Ik houd van alle jaargetijden, zolang het maar niet regent!