Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, mei 19, 2005

weekendje vrij

Ik kan eigenlijk gewoon herhalen wat ik vorige week donderdag schreef. Blizz zijn neus lijkt wat bij te trekken gelukkig, vaseline en uierzalf en misschien gewoon een beetje uit zichzelf. Hij heeft nog wel wat korstjes, maar het ziet er niet meer zo naar uit als vorige week. Waar hij wel erg last van heeft is mok, vooral hoog op zijn voorbeen. Op zijn linkervoorbeen zit een klein dik plekje mok waar ik echt niet aan mag komen. Ik wil echter graag even het korstje eraf halen zodat ik goed de zalf erop kan doen.. maar ik mag er niet eens naar wijzen.
Ik zie ineens een hele ander Blizzard dan, hij draait zijn kont naar me toe en duwt me weg en trekt zijn been op en steigert zelfs lichtjes. Hij geeft dus heel duidelijk aan dat hij dit niet wil. Dus dan maar niet en hopen dat het over gaat. Hij lijkt er verder weinig last van te hebben gelukkig.
Vervelend was dat ik na het proberen Blizz wilde aansingelen en meneer dus bleef draaien en doen uit angst dat ik weer probeerde de plek aan te raken. ik heb een afleidingsmanoevre gedaan met een wortel.. Dat werkte feilloos! HAHA!
Het rijden gaat dus ook goed, gister weer wat in de bak getraind, ging prima en ook nog geen noemenswaardige staakacties gehad.. Ik begin te durven dromen dat dat hoofdstuk nu echt voorbij is. Hij is zelfs lekker voorwaarts op ritten en we stappen vrij weinig. Lekker conditie opbouwen en lange stukken joggen. Ook rengalopjes zijn we voor in, heerlijk wind door je haren. Kortom ik geniet nog steeds.

Vandaag hebben we op de wei gereden, en maar goed ook, want meneer was fris.. Zelfs na een paar rondes voluit galloperen bleef hij hipperig. Als het warmer wordt en minder winderig wordt hij vast weer lui. Ik heb heerlijk nog even bij hem in de wei gezeten, lekker knuffelen. Vind ie geweldig, hij blijft dan bij me staan duwt zijn hoofd eens tegen me aan, likt aan mijn spijkerbroek. Gras is dan niet zo belangrijk meer.
Aanstaand weekend krijgt Blizz vrij, ik ga zaterdag ridders kijken bij kasteel de Haar ( Utrecht) en zondag ben ik in Noord-holland om te knutselen voor een LARP. Het weerbericht ziet er toch niet al te leuk uit voor het weekend, maar ik zal de pony toch wel missen denk ik.