Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

donderdag, juni 16, 2005

Mentocht in spijkerbroek

Wat een titel he?! Nu ben je vast nieuwsgierig..

Westernrijden doe je lekker in je spijkerbroek, heerlijk vind ik dat, rijbroeken zijn een crime wat mij betreft, lastig te krijgen in een grote maat, niet echt slank afkledend en daarbij best prijzig. Maar een goede spijkerbroek vinden valt ook niet altijd mee. Zeker een paardrij-spijkerbroek. Er is een onopvalend zaakje op het Cambuurplein waar ze ineens geweldige broeken hadden voor 20 euro. Goede pasvorm, leuk model, slankafkledend en .. niet duur! Een vriendin tipte me, maar kaapte wel de laatste broeken voor mijn neus weg en nu worden ze niet meer geleverd. Gister middag besloot ik na werk even de stad in te lopen op zoek naar een broek in de uitverkoop. Ik kwam bij M&S terecht, ik heb geloof ik wel 10 broeken gepast maar de pasvorm was gewoon niet super. Uiteindelijk vond ik wel een broek... maar natuurlijk niet in de uitverkoop. Toch 20 euro is niet gek en ik kocht hem.
Mijn beste vriendin woont in de stad en ik wipte even bij haar langs om wat baykleertjes af te geven en toen ik weer bij haar wegging (rond half zeven) zag ik dat de C&A nog open was. Ze hadden een speciale voor-uitverkoop avond waarbij naast de leuke vlaggetjesweken korting er ook nog 10 % kassakorting vanaf ging! En daar vond ik zowaar twee broeken om te passen, die beide ook pasten! Die moesten mee twee broeken voor 23 euro! Dat kan ik niet laten hangen!
Nu heeft mijn garderobe ipv 1 goed passende spijkerbroek er ineens vier.. ik kan voorlopig vooruit.
Dussss vanmorgen (in mijn spijkerbroek) naar Blizz en besloten i.p.v rijden eens weer een mentochtje te maken. Niet met tuig en kar enzo, maar gewoon een longeersingel en twee lijnen en dan erachteraan lopen (goed voor de conditie). Bliz geeft dna lekke rna en leert zelfstndig lopen. Ook si eht een geod excuus het verkeer weer eens op te voeden. lekker midden op de weg lopen alsof je een paard en wagen bent en zwaaien met je zweep als ze te hard gaan.. Op een of andere manier hebben mensen wel meer respect voor je zo. Als ik gewoon onder zadel rij sjeesen ze vaak zonder blikken of blozen langs me, maar nu wordt er waarschijnlijk gedacht dat Blizz in training is en dus gevaarlijk! Terwijl het de situatie is die potentieel gevaarlijk is en niet het paard!
Al met al een leuk en leerzaam blokje om. Ik krijg dan wel zin in een echt wagentje en tuig. Lijkt me zo gezellig ( zei de eeuwige romanticus).