Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

zaterdag, juni 04, 2005

Klein duo in rengalop

Vandaag afgesproken met Hanneke en haar kleine Oelsa om samen een buitenrit te maken. Ik was laat, er was veel verkeer dat de stad uit wilde en daarbij stonden ook alle bruggen open.. het vaarseizoen is begonnen. Koud was het niet, maar wel veel wind en af en toe verdween de zon achter een wolk. In record tempo Blizz gepakt en gezadeld en naar Hanneke gereden. Oelsa is een pittige pony van rond de 1.30 geloof ik, mooi wildkleur met zebrastrepen en een aalstreep en een moordtempo in stap! Heerlijk eigenwijs ook! Helaas is ze te klein geworden voor Hanneke, maar daar merk je tijdens een buitenrit niets van. We zijn eerst weer terug gereden naar de wei en mijn auto.. ik was mijn cap vergeten en mijn hoed was steeds van plan af te waaien. Toen verder naar het meertje. Daar wat rondgemuts, Oelsa wilde niet in het water, de golfjes waren te eng.Nog even vaan pony geruild.. altijd een leuke ervaring. En verder naar het dorp Eernewoude. Langs de kerk naar de haven en de dure jachten! Wij boten kijken en de bootmensen paardjes kijken. En hoor daar op de kade.. een shantikoor! Heel even gezellig staan luiteren en weer verder. Buiten het dorp besloten een lange route te nemen die wel erg fraai was…. Een lang eind om en mijn kont begon zeer te doen, maar oh, zo lekker. Vooral het laatste stukje berm, lang en recht en in volle galop vooruit! Oelsa doet haar best ons bij te houden, maar Blizz is net even wat groter en sneller. Dat komt niet vaak voor. Het laatste stuk naar huis en dan nog wat foto’s schieten voor als Oelsa verkocht moet worden. Blizz mocht lekker even rollen in de bak en daarna lekker in het weitje van de kleine merrie, die meteen even meldde dat het wel háár wei was. Wij nemen een heerlijk bakje koffie en ik wordt helemaal rozig, alsof ik een strandwandeling heb gemaakt met windkracht tien. Toch moeten we weer terug naar huis en wei en ik vang en zadel Blizz weer. Het laatste stuk naar de wei gaat in draf en galop, een rustig handgalopje, maar dan trekt er een auto naast me, twee jongens kijken en huppa, ik zet Blizz in de hoogste versnelling, ze blijven ernaast rijden en ik zie hoe gaaf het eruit moet zien aan de blik in hun ogen Hahaha! Inmiddels staan Blizzje weer lekker gras te maaien en zit heb ik een maal achter de kiezen, nu lekker met een wijntje voor de tv? Mmmm klinkt goed. Ik hoef me in elk geval niet schuldig te voelen dat ik morgen geen tijd heb voor hem.