Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

maandag, juni 06, 2005

Jackpot! Oh yeah!

Voor ik mijn verhaal van vandaag vertel moet je weten wat de jackpot is... Bij de clicker training hoort een zak vol met snoepjes ( brokjes worteltjes) en als je paard een oefening zo ontzettend goed doet, of een doorbraak heeft in de training krijgt hij de JACKPOT! ( alles wat er nog in je zak zit, echt alles!) en is de training afgelopen.

Ik heb vandaag gereden, gewoon lekker wat op het recreatieterrein bij het meertje, het ging netjes, Blizz was erg braaf en liep goed zijn best te doen. Heerlijk als het zo gaat. Eenmaal terug bij de wei en auto zadel ik hem af en blijven we nog even wat gymnastiek doen, wat pas en wat doekje oprapen. Hij reageert op het doekje alsof het een target stick is ( een voorwerp dat het paard met zijn neus volgt omdat hij weet dat hij dan beloond wordt) en de oefening oprapen en zwaaien is dan ook één van de makkelijkste en leukste om te doen.

Na een aantal successen met het buigen en knielen stuitte ik op een rasecht Blizzard probleem. ik moest wel iets heeeeel lekkers hebben voor meneer om zijn hoofd tussen zijn benen te krijgen. Voor een brokje deed hij dat niet meer. Een wortel nog wel, maar een tweede wortel kon hem niet veel schelen. En dan staat hij stoïcijns voor zich uit te kijken en mij overduidelijk te negeren. Terwijl ik dus wanhopig probeerde om Blizz voor een brokje een buiging te laten doen, bedacht ik ineens het doekje! Ik holde naar de auto en pakte het ding. ( Ik bewaar hem in de zak met brok voor de geur.)

Ik ging naast Blizz staan, brokjes, doekje en clicker in de aanslag en gaf het commando buig.... JaaaaaH! hij deed het.. goed! Beloon, braaf. Dat was de buiging. Voor het knielen moest ik even zijn been oppakken, maar ik boog om dat te doen, Blizz was gefixeerd op het doekje en bedacht dat het makkelijker was als hij zelf even zijn been naar achteren zou zetten! Zo kwam hij helemaal zelf tot een bijna kniel stand.. ik was uitzinnig en riep Jackpot tegen hem en de andere paarden terwijl ik haastig mijn zakken leegde en clickerde als een bezetene.

Die eigenwijze knol, het lukt hem nog steeds om me te verbazen....

Inmiddels teek nummer dier verwijderd.. horror!