Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

woensdag, juni 22, 2005

Stop & Slide....

Vandaag vroeg mijn bed uit, ik was vroeg wakker. Met warm weer slaap ik niet zo goed. Vannacht was het zelf zo erg dat ik blijkbaar vreemd droomde, want ik werd midden in de nacht wakker en schoot rechtop in bed. De arme kat die naast me lag te slapen kreeg een rolberoerte en keek me verdwaasd aan. Ik gaf dezelfde verdwaasde blik terug want in mijn hoofd zat een vreemde kronkel over Harry Potter en de kat, die Voldemort in vermomming zou zijn, die nu dus bezig was om mijn te vermoorden. Langzaam overtuigde ik mijn wakkerwordende brein wat werkelijkheid was en wat niet.

Als ik niet wakker werd gemaakt door de warmte of door vreemde dromen was het wel door hevige jeuk van muggebulten. Geen mug te vinden op mijn kamer, maar toch bulten aaarch!!

Kortom, om 8 uur zat ik in de auto richting wei en om half negen was ik er. Het was niet zo koel als ik had gehoopt. De meeste paarden lagen voor pampus of staarden staartzwiepend voor zich uit. Blizz gevangen, geborsteld en gezadeld en naar het gemaaide stuk land gelopen om daar even te trainen. Het was voorzien van een licht briesje, maar het was toch al behoorlijk warm! We hebben het dan ook kort gehouden, hoewel Blizz best zin had om te lopen. Alle knopjes weer even geprobeerd en ook de stops...

En hoezee ende hoera ende joechei! We hebben een nette slide gemaakt! Op gras ( een spoor van een krappe meter) en helaas maar 1 keer. Wel flink beloond natuurlijk, maar het geeft me weer helemaal hoop dat ook Blizz een goede slidingstop zou kunnen maken... ooit.