Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

dinsdag, oktober 05, 2004

Buitenrit




Ik maak eigenlijk alleen maar buitenritten de laatste paar dagen, de bak en wei zijn te nat en ach een ritje buiten is wel zo lekker nu ik de dagen dat Blizz nog in Earnewoude staat op mijn vingers kan tellen. Ik zal de mooie omgeving missen, de laag overvliegende reigers, ooievaars en fazanten. Veel natuur hier hoor en ik zie drie seizoenen passeren.
We hebben veel verschillende soorten paddestoelen ook, er staan inktzwammen bij de wei en van die grote witten plofbollen en die kleine gele. Ik heb geen idee hoe ze allemaal heten, maar deze ken ik. De vliegenzwam, rood met witte stippen. Een hele kudde vlak langs het paadje. Maar kabouter spillebeen wilde niet op de foto...

Verder ben ik druk met alles winterklaar te maken. Ik heb een zadelkast gebouwd en die staat al op stal. Er moet nog een slot op en hier en daar wat aan gevogeld worden voordta hij helemaal gebruiksklaar is. Ik heb vier balkjes gekocht en heb de punten eraf gezaagd en de eerste laag verf erop. Ze hebben hele mooi maar grote en zware springbalken op stal en voor een trail parcoursje sleep ik me lam. Dus dan maar even kleine makkelijke balkjes. Ook wil ik nog een zeil kopen en maar eens nadenken over hoe ik een hek kan fabriceren. Morgen ga ik de kast afmaken en de dekenstok ophangen ( bezemsteel, handig!) En dan na het weekend is het strafkamp voor Blizz! Er gaat stevig getraind worden! mwuaahahah!