Blizzard's Log

Het logboek over de kleine dappere tinker Blizz

Mijn foto
Naam:
Locatie: Jelsum, Friesland, Netherlands

woensdag, juli 13, 2005

Rondje trommelen

De afgelopen dagen kom ik `s avonds bij Blizz. Dan is de temperatuur wat lekkerder en lijken er minder dazen te zijn. Gisteravond besloot ik gewoon wat lol te maken in de lege wei. Wat balkjes lopen ( wat uitzonderlijk goed ging!) en wat ringsteken en met het oog op de shows had ik een trommel mee genomen. Maar daar heb je dus twee handen voor nodig!
Ik heb Blizz op een volte gezet en begon te trommelen. Het valt nog niet mee om zonder handen te sturen en tegelijk te trommelen. Dat vergt wat coƶrdinatie en vertrouwen in je paard dat hij luistert naar je been hulpen. Het viel mij reuze mee hoe braaf hij was, als ik dan terug denk aan het prille begin toen ik niet eens met teugels in twee handen een volte kon rijden zonder dat hij als een bezetene uitbrak.. sjonge! Zelf in galop hebben we een paar rondjes kunnen doen. Het trommelen was ritmeloos en onaanhoorbaar, maar de volte was prachtig rond!
Misschein dat dit in een bak nog beter gaat.. ik weet wel dat dit `trucje` nog niet klaar is voor de show daar moeten we eerst nog meer voor oefenen.

Ik geloof dat het een artikel in de BIT was en een opmerking van Chris Knol ( westernruiter/jury). Er werd gezegd dat je erop moet rekenen dat je op een wedstrijd ongeveer op 80% rijdt van hoe je thuis in de bak rijdt. Dus als het trommelen nu ongeveer 50 % goed gaat dan kun je je voorstellen dat het op een show behoorlijk in het honderd gaat lopen.

Maar! Blizzard heeft een wonderlijk kenmerk en daar ga ik dus lekker misbruik van maken.. Hij plakt aan mensen, dus ik hoop dat als ik iemand in de bak zet hij daar lekker cirkeltjes omheen blijft lopen.. Dit ga ik binnenkort even beƫxperimenteren!

Verder lijkt hij het prima naar zijn zin te hebben op zijn uitgestrekte grasland met zijn zeven merries. Ik zal vanmiddag maar weer eens wat plaatjes schieten..